Аренда серверов компании HOSTiQ
Головна
  • Інтерв'ю

Юрій Луценко: Якщо бюджет не підтримує вся фракція – це дзвінок про те, що не все гаразд в коаліції

03.01.15 12:38


В інтерв'ю "Українським Новинам" голова фракції Блоку Петра Порошенка та координатор коаліції у Верховній Раді Юрій Луценко розповів про те, коли будуть перші зміни Конституції і які питання вони будуть порушувати, чому депутати БПП іноді голосують урозріз з рішеннями фракції і як з цим боротися. Також Луценко пояснив, чому частина народних депутатів не хочуть скасовувати депутатську недоторканність і яким чином потрібно вирішувати питання з "кнопкодавством". А також про те, чому він не має наміру саджати у в'язницю суддю Вовка, який засудив його до ув'язнення.

Юрію Віталійовичу, чому бюджет приймався в нічний час. Ви особисто бачили його перед прийняттям?

Ми виходили з того, що країна не може ввійти в новий рік без нового бюджету, тому були налаштовані на його прийняття. Розмови про те, що можна жити на 1/12 від старого, - неприйнятні, бо це не забезпечує ні армію, ні фінансову систему, ні місцеве самоврядування. Уряд був створений лише кілька тижнів тому, відповідно зрозумілою є недосконалість і першого, і другого варіанту бюджету від Кабінету Міністрів. Перший - був просто відхилений коаліцією, другий - ми взяли на доопрацювання в стіни парламенту. Можливо, мало хто звернув увагу, але бюджет приймався не вночі, а протягом трьох тижнів. Два тижні до офіційного внесення документу коаліційна та урядова команда проводили багатогодинні дебати про майбутній бюджет. На жаль, рівень заступників міністрів є дуже консервативним. Міністри змінились, а заступників я пам’ятаю уже років з 15, а можливо, й ще раніше. Їхні підходи суто механістичні: треба наповнити бюджет – давайте скорочувати соціальні видатки. Наша позиція – так, у країні фінансова і промислова криза, фінансовий тиск війни й інвестиційного занепаду дуже серйозний, але це не означає, що потрібно лише механістично урізати соціальні видатки. Ще до внесення бюджету урядом ми наполягали на тому, що треба все ж таки зарізати священну корову надприбутків олігархічної України. Однак нас не почули і все одно внесли законопроект із повним урізанням соцвидатків і недоторканністю олігархів. Коаліція наполягла на своєму. В тісній співпраці з Прем'єром ми знайшли неординарні рішення. Папірці, зачитані прем’єром після багатогодинних дебатів з ложі уряду, стали гіркою несподіванкою для тих, хто звик диригувати українською політикою у своїх інтересах. А це - збільшення акцизів, підвищення рент на раніше недоторкані олігархічні галузі, введення контролю за трансфертним ціноутворенням на всі галузі, оподаткування пасивних доходів. Я вважаю, що ми прийняли революційні перетворення алгоритму формування державного бюджету.

Завдяки цьому нам вдалося зберегти найважливіші соціальні пільги для освітян, медиків, інвалідів тощо. Опозиція екс-регіоналів, яка розраховувала підняти лемент про "геноцид трудового народу", мусила пити з горя невдачі.

Тепер про дражливе. Чи бачили ми сам документ? Ні, не бачили, скажу відверто і це, звичайно, дуже неправильно. Проте коаліція голосувала "за", бо ми точно бачили і знаємо правила розрахунку бюджету. Прем’єр оголосив правила дохідної і видаткової частини, і коли ці правила прийнято, формування бюджету є доволі механістичним. Звичайно, те, що депутати не мали на руках документу, є безпрецедентним, з іншого боку – ми живемо в безпрецедентній ситуації, і я зараз говорю не про війну, бо мені також не подобається, коли все списують на війну. Так, війна є вагомим аргументом, але він не може бути універсальним. Безпрецедентність в тому, що ми мали уряд, сформований за декілька тижнів, а правила бюджету були сформовані за декілька днів, і відкладення прийняття бюджету ще на день чи два нічого не змінило б. Коаліція прийняла політичне рішення прийняти Держбюджет, щоб повернутися до цього питання в лютому.

Чи пов’язано прийняття бюджету до нового року з місією МВФ?

Прямого впливу МВФ тут немає. Це був перший раз за багато років, коли МВФ поїхав з України, не залишивши ніякої дорожньої карти бюджетного процесу, вони не оголошували ні параметри, ні індикатори, ні навіть переліку законів, які вони вважають необхідними для прийняття. МВФ сказав, що бюджет - це наше домашнє завдання, а вони просто будуть пильно дивитися, чи готові ми самостійно до правильної політики. Я вважаю, що наше домашнє завдання ми виконали "на четвірочку", можливо, з мінусом. Що було недопрацьовано? Уряд не посмів зробити головного - припинення дотування бюджетом будь-яких юридичних осіб, в першу чергу, "Нафтогазу". За минулий рік 110 млрд було влито в цю бездонну бочку, і далі за газ платимо і ви, і я однаково за пільговими тарифами, що неправильно. Багаті мають платити більше, бідні мають отримувати адресну дотацію.

Про це вже говориться роками, але Яценюк не насмілився піти на глобальне підвищення тарифів. І в цьому контексті приїзд МВФ, напевно, приведе до корекції бюджету, бо вони неодноразово говорили, що кредитувати країну, в якої незбалансований бюджет, - неможливо.

Голосування за бюджет було показовим з точки зору кількості відданих за нього голосів – 233. Чи не свідчить це про певну загрозу, що зависла над коаліцією?

Ні, це не загроза для коаліції, це показник поганої підготовки бюджетних документів. Багато депутатів прийняли рішення не голосувати, або утриматись не тому, що вони проти коаліції чи коаліційної угоди, а тому, що вони хотіли бачити формалізований на папері документ. Я особисто винити їх за це не можу, адже вони мають право розмірковувати над документами відведений на це регламентом час, вносити поправки, бачити таблиці. Це було політичним рішенням коаліції – голосувати без всього цього. Я голосував за і агітував голосувати інших, але я не можу заперечити будь-якому депутату, який вважав неможливим віддати свій голос в таких умовах. Що мене турбує – це позиція "Батьківщини". Я Юлю дуже люблю і з великою повагою ставлюсь до неї. Її депутати і вона особисто внесли величезну кількість дуже розумних пропозицій в бюджет. Було дуже цікаво дивитись на стосунки Яценюка і Тимошенко, котрі на очах мінялись на конструктивні. Але в результаті вся фракція Батьківщини не голосувала. І це я розглядаю як серйозний дзвінок для коаліції. "Народний Фронт" вже звернувся до БПП про скликання Ради коаліції, щоб розглянути це питання. Ми прийшли в коаліцію не тільки для ораторського мистецтва і роботи над документами в кулуарах, а для спільних політичних рішень. Бюджет – одне з найважливіших політичних рішень, і якщо його не приймає вся фракція – це дзвінок про те, що не все гаразд в стосунках партнерів..

У БПП є низка депутатів, які досить часто голосують врозріз з рішеннями фракції. Чи порушується питання про можливість їх виключення з фракції через це?

Так, є низка яскравих осіб, які хочуть займати виключно індивідуальну позицію, але ми демократична фракція, і про виключення не йдеться. Нічого не зміниться, якщо ми їх виключимо з фракції: вони все одно залишаться депутатами, а у нас нові голоси не з’являться. Я вважаю, що перебування в колективі навчить їх розрізняти справді принципове особисте рішення й голосування за контраверсійний для себе документ в рамках спільного політичного рішення, де кожен бере на себе частину відповідальності. На дрібних речах ставати в позу й підкреслювати свою особливість – неправильно, а депутат, який пройшов по списку і ще жодного разу не проголосував позитивно – це нонсенс. Але виправити цей войовничий популізм виключенням з фракції неможливо. Я вважаю, що перебування у фракції й вислуховування щоразу нових аргументів приведе колег до зміни подібної позиції. У нас у фракції йдуть дуже серйозні дебати під час прийняття рішень, дуже серйозні, а інколи навіть на підвищених тонах, обговорення питань. Звичайно, ми б хотіли, щоб були одностайні рішення фракції, але я, як голова фракції, достатньо спокійно дивлюсь на цей процес, і якщо голосів вистачає, то примушувати депутатів, "ламати через коліно" я не збираюся. Якщо голосів не вистачатиме, безумовно, ми будемо посилювати дисципліну, але, мені здається, що життя – найкращий вчитель, і так звані нові депутати рано чи пізно побачать, що ми сильніші тільки разом.

Чому опозиція не отримала керівництва у жодному з комітетів?

Тому що в нас така опозиція, якій з моральних і політичних причин певні комітети надати неможливо. Неправда, що ми їм не дали комітетів. Коаліція згідно з квотою пропонувала "Опозиційному блоку" три комітети: регламентний, з питань міжнаціональних відносин і проблем тимчасово переміщених осіб і контрольну комісію з питань приватизації. "Опозиційний блок" хотів під певних сумновідомих осіб комітети з питань прав людини, свободи слова і Регламенту. Ми вважали неприпустимим віддати комітет з прав людини і свободи слова тим, хто знищив права людини і свободу слова. Ті комітети, які ми їм пропонували, "Опозиційний блок" не захотів. Тому контрольну комісію ми віддали "правій опозиції". Регламентний комітет лишається тимчасово відкритим питанням. Коаліція має плани зустрітись на Різдво і обговорити проблемні питання всередині коаліції, зокрема при прийнятті бюджету, після чого обговоримо і питання регламентного комітету. У мене особисто поки немає підходу до вирішення цього питання, бо забрати цю посаду для коаліції – не зовсім коректно, але віддати її несформованій принаймні в групу опозиції також неправильно.

Як боротись з тим, що нове керівництво парламенту не знає Регламенту?

Вчитися. Це і відбувається. Я пам’ятаю, як Литвин прийшов в президію, і вся країна сміялась, а зрештою, він виріс в найкращого знавця Регламенту і парламентських інтриг. Це проходили всі спікери, крім Турчинова, який провів в сесійній залі багато часу і розумівся в цих механізмах.

Як вважаєте, Ви впорались би краще за Гройсмана на посаді спікера?

Я хотів би працювати в парламенті і я тут працюю. На посаді голови фракції і координатора коаліції у мене стільки роботи, що думати про те, як би я працював на чиємусь місці, є просто безглуздим.

Ви очолюєте найбільшу фракцію. Це і є зараз вашою амбіцією?

Моя амбіція - проводити реформи. Це життєво необхідно для України. Моя пікіровка з прем’єром виникала тільки тому, що програма уряду, м’яко кажучи, була недосконала, це була імітація реформ. Так само з бюджетом. Протистояння коаліції старим покритим мохом заходам КМ було направлене не проти когось, а на запуск реформ. Зрештою, Яценюк це зрозумів і ми порозумілися. Коли ви питаєте про мою амбіцію, то я не просто керівник найбільшої фракції, я також координую діяльність коаліції, що дає мені колосальні механізми, а з іншого боку – відповідальність. Поки що я можу похвалитися колективними результативними досягненнями на цих двох посадах, бо і фракція і коаліція прийняла всі рішення, які мала прийняти за ці два місяці.

Чи вважаєте Ви ефективним залучення до управління державою іноземців?

- Я підтримую політику залучення нових громадян України, які мають успішний результат реформ в інших країнах, за винятком, це моя точка зору, залучення їх до керівництва прокуратури та МВС. Мені здається, що вони там можуть бути заступниками або радниками , але наглядати за законністю країни має людина, народжена громадянином України. Це, можливо, єдине виключення, в усіх інших міністерствах залучення тих іноземців, які довели свою ефективність, мені здається, має виправдатися.

А стосовно Антикорупційного бюро, хто має очолити цей орган?

- Я не виключаю, що іноземець. Тут якраз вигідно, щоб він не знав історію "хвороби" і був максимально незаангажованим українською політичною та економічною дійсністю.

Серед українців, є також достойні кандидати, які можуть очолити Антикорупційне бюро?

- Бачите, залучення іноземців викликає критику, мовляв, чим українці гірші. А це вже гарний результат, це одне із досягнень призначення нових українців, щоб українці почали запитувати: а я чим гірший? Це така провокація, яка має підштовхнути наших громадян на кращу роботу, бо ми звикли, що можна зайти і почати працювати по старому, і в тебе немає конкурента. Я вітаю призначення іноземців, це і нові апробовані підходи, і здорова конкуренція, яка надає імпульсу працювати краще.

Хто може очолити цей орган?

- Я не буду говорити про прізвища, бо ми для цього номінували 9 членів, які мають висунути кандидатів. Але, безумовно, серед українців є такі. До речі, важливо пам’ятати, що АКБ - це не лише директор. Ми маємо ще створити цілий колектив слідчих та оперів. І навчити цьому людину з нуля - фантазія. Тому я не вважаю, що всі, хто працював в МВС, СБУ, Генеральній прокуратурі або інших силових органах, є корупціонерами і зрадниками. Так, там дуже багато корупції, але абсолютна більшість людей -нормальні. Давайте ми припинимо всіх мазати дьогтем. Так не може бути, щоб громадський активіст апріорі був чесним, а 200 тис. міліціонерів - всі до одного - були корупціонерами. Я там працював і знаю, є "феномент" і "бізнесмент". "Феноментів" десь 30%, але вони є. Цих людей треба знайти і застосувати їх досвід. Моя позиція така: є українські фахівці, в тому числі силових структур, які можуть боротися з корупцією, і я це бачив під час своєї роботи. І я сьогодні вважаю, що начальники обласних управлінь міліції, які зі мною працювали, не менше 1/2 заслуговують на повагу суспільства. Більше того, особисто я не розумію, чому на Майдані стояло 16 генералів і полковників , і лише один із них зараз обіймає керівну посаду в МВС. Це для мене окреме питання. Тому я категоричний противник того, щоб казати, що всі в МВС, СБУ і ГПУ - злодії, корупціонери і зрадники українського народу. Це неприйнятно.

Під час прес-конференції Президент сказав, що у низки міжнародних організацій і у Ради Європи є зауваження до антикорупційного закону і його має бути змінено. Про які саме норми йдеться і коли цих змін очікувати?

- В більшості - це технічні зміни. Наприклад, дефініція - що є підкупом, близькими родичами і так далі. Я спробував звести всі ці зауваження в проект змін до відповідних законів, який нещодавно зареєстрував у Верховній Раді. Уже сьогодні цей законопроект атакують інші групи громадських активістів, які завдяки грантовій підтримці розробили інший документ. Я б хотів їх заспокоїти: впевнений, що ми візьмемо все найкраще з обох документів і зведемо їх в максимально досконалий закон.

Коли очікувати цих змін?

- Парламент проголосував за те, щоб внести мій законопроект в порядок денний. Відповідно, як тільки запрацює сесія, я сподіваюся на прийняття цього закону в першому читанні. Далі відбудеться його оптимізація з врахуванням законопроекту колег.

Коли можна очікувати змін до Конституції і на чому наполягає БПП?

- Ми наполягаємо на тому, щоб конституційні зміни відбувалися поступово, посегментно. Практика показала, що коли ставиться глобальне завдання зміни Конституції в усіх напрямках, це процес на довгі роки, який ще жодного разу не завершився результативно. Тому ми пропонуємо провести зміни Основного Закону щодо судової системи, яка є наріжним каменем змін в усіх сферах суспільного життя. Потім підуть конституційні питання місцевого самоврядування, децентралізація, пізніше - ще якийсь сегмент і я не виключаю того, що в результаті, можливо через кілька років, ми вийдемо на Конституційну асамблею, яка прийме вже остаточний варіант нової Конституції України.

Коли відбудуться перші зміни до Конституції?

- На наступному пленарному засіданні я прогнозую створення тимчасової конституційної комісії парламенту на чолі з головою Верховної Ради Володимиром Гройсманом. Вона буде в повному контакті з конституційною комісією Адміністрації Президента. Документи, розроблені в Адміністрації, підуть на розгляд парламентської комісії, і далі парламентська коаліція внесе це рішення на обговорення. Я думаю, що уже на наступній сесії ми проголосуємо за зміни до Конституції, які будуть стосуватися, наприклад, скасування недоторканості суддів та інших питань, пов'язаних з очищенням суддівського корпусу.

А хто від БПП ввійде до цієї комісії?

- Очевидно, що це буде Руслан Князевич, а хто ще - не готовий сказати, оскільки рішення буде приймати фракція.

Коли можна очікувати вирішення не менш важливого питання, а саме: скасування депутатської недоторканності?

- Я думаю, що той, хто спробує торпедувати зміни до Конституції, обов'язково скаже про необхідність додати недоторканість депутатів і Президента. Це безвідмовний механізм, який завжди зривав будь-яке голосування. Саме тому я кажу про необхідність поетапного голосування за реформи. Депутатська недоторканість має бути скасована, я це демонструю усіма своїми голосуваннями, але я не впевнений, що є така позиція в усіх у парламенті. Якщо ми зараз поєднаємо ці питання, то просто завалимо і одне, і друге. Потрібно "їсти слона" поступово.

Суспільство на 100% готове до цього, а у парламентському корпусі я бачу щонайменше 30% депутатів, які категорично проти зняття депутатської недоторканності, зокрема і в коаліційних фракціях. Ви знаєте про публічні заяви з цього приводу. Мене це дуже злить. Я не розумію аргументів про те, що депутат має бути захищеним, бо мовляв без цього не було б Майдану. Це все маніпуляції. Той самий Ігор Луценко, який про це говорить, не був захищений мандатом і тим не менше активно працював на Майдані. Я теж не був захищений і робив те, у що вірив. А от Ірина Луценко мала цей мандат, що не завадило міліціонерам застосовувати проти неї фізичну силу, коли вона разом з іншими жінками-депутатами рятувала поранених 18.02 у Маріїнському парку. Так що приклад трьох однофамільців - не на користь аргументу про те, що лише депутатська недоторканість дозволить депутату протистояти агресивній владі. Депутатська недоторканість давно стала фікцією для силових структур і колосальним подразником для суспільства, який знищує довіру до парламенту. Ми повинні покінчити з цим і я не бачу жодного аргументу за. Але частина депутатів шукають ці аргументи. Я боюся, що ми їх поки що не переконали.

Чи йдеться про скасування депутатської недоторканості у 2015 році?

- Йдеться, однак потрібно це робити окремо. Спочатку скасувати суддівську, а потім депутатську, або ж навпаки. Але не одночасно.

Як боротись із "кнопкодавством" в цій ВРУ?

- Єдиний метод боротьби, який дозволяє нам нинішнє законодавство, це переголосування. Кожен доведений факт "кнопкодавства" голова Верховної Ради ставить на переголосування. Це правильно.

Але неправильно, що це єдиний метод. Я думаю, що потрібно змінити регламент для того, щоб депутат, який це робив ("кнопкодавив"), був позбавлений права участі в роботі парламенту і навіть голосування, наприклад, на тиждень. Це витверезить його фракцію, бо втратити голос на цілий тиждень небезпечно. Я думаю, що над цим потрібно попрацювати.

Коли можна очікувати прийняття ВРУ змін до закону "Про очищення влади" (про люстрацію), адже на цьому наполягала і Венеціанська комісія і Президент готовий до внесення змін? Коли це може відбутися?

- Зі слів активіста люстраційного процесу в Україні Карла Волаха, зміни розробляються і будуть внесені в парламент на початку діяльності (ВРУ) в новому році. Є багато дрібних огріхів у цьому законі, а є навпаки. Наприклад, все керівництво Прикордонної служби зараз підлягає люстрації, виключно всі, оскільки в певний момент прописали, що люстрації підлягають не працівники політичного відділу КДБ, а всі службовці, включаючи солдатів. Чому підлягає люстрації Генеральний штаб? Я розумію, чому Міністерство оборони, це політичний орган. Але Генштаб? Якщо вже так, то армія відмовилася виводити солдат проти Майдану. В чому логіка, під час війни йти на такі заходи проти сил оборони країни? Ми взагалі думаємо про відповідальність? Уже видно, що суспільство не сприймає багаторічної люстрації, тому думаю, що терміни мають бути обмеженими 2015-16 роками. А підходи мають стати індивідуальними, з доведенням антисоціальної ролі кожного учасника.

Закон однозначно належить змінити. Єдине, що має бути недоторканим, це принцип люстрації як такої. Я вважаю люстрацію найбільшою подією після Майдану в цьому році. Можливо, це єдина серйозна зміна в країні і її як принцип треба зберегти.

При зміні закону будуть враховані всі рекомендації Венеціанської комісії?

- Це має бути обов'язково. Будь-які суттєві закони мають враховувати такі рекомендації. Я це кажу і про президентський законопроект щодо очищення суду і про мій законопроект з актикорупційного бюро, а також про будь-які зміни до Конституції.

Як ви оцінюєте діяльність міністра внутрішніх справ Авакова та генпрокурора Яреми? Враховуючи ваш досвід керування МВС, щоб ви порадили міністру внутрішніх справ?

- У мене був період дуже плідної співпраці з Аваковим, у перший час після його призначення. Цей період довго не тривав. Але останнім часом ми знову відновили цей діалог. Скажу прямо, відносини зіпсувалися через низку призначень, які я вважаю неприйнятними для системи. Мені соромно перед працівниками, які вголос називають конкретне прізвище корупціонера в керівництві, говорять про неадекватні призначення, але з іншого боку, я не прихильник займатись публічною критикою однодумців. Тому, під час голосування за новий уряд, у нас з Аваковим відбулась розмова віч-на-віч і мені здається, що ми почули один одного. Я не підтримую його лише в одному - в тому, що він відкладає реформи в МВС на післявоєнний час, це неправильно. Пропущені 9 місяців без реформи дуже негативно вплинули на МВС, міністерство, в якому не пройшло жодної колегії за рік, в якому фактично був паралізований кримінальний блок, а всі зусилля були переключені на Національну гвардію і інші військові питання, це є неправильним. Криміногенна ситуація надзвичайно загострилась. Адекватних змін у МВС до нових викликів не відбулося. Новий склад профільного комітету ВР і я особисто буду допомагати МВС у реформуванні. Днями буде внесений довгоочікуваний закон "Про національну поліцію". його особливістю стане серйозний вплив місцевих рад щодо призначення і зняття всіх поліцейських керівників громадської безпеки - дорожньої поліції, патруля, дільничих тощо. Я вважаю, що це дозволить зберегти вертикаль державного управління і одночасно різко розширити контроль за діями силовиків.

Щодо генпрокурора...

- Якби робота генерального прокурора була ефективною, ви б не ставили цього запитання. Вона є недостатньою. Критика Віталія Яреми є достатньо гучною. Але треба розуміти, що Яремі дістався у спадок страшенно консервативний, закритий орган, який вже давно не мав нічого спільного з правоохоронною діяльністю. Тому вимагати від нього чарівних результатів за півроку просто є ідеалізмом. Дуже часто є провина не Яреми, а системи, законодавства та обставин. Можу про це говорити детально, але знаю, що всі пом'якшувальні обставини нікого не хвилюють, люди хочуть результату. І тому Президент правильно говорить: або Ярема дасть результат, або у нас буде новий Генеральний прокурор. Останнім часом я бачу активізацію діяльності Генеральної прокуратури. Нарешті притягуються до відповідальності високопоставлені злодії. І що важливо - як з минулої, так і з нової влади. Це серйозний прорив.

На вашу думку, хто несе відповідальність за курс гривні - НБУ, Президент чи прем'єр-міністр?

- Усі три інституції. Я не фахівець у фінансових справах, але робити Гонтарєву єдиною винуватицею за фінансові проблеми я б не став. Достатньо поцікавитися, скільки гривні вона щомісячно надає на потреби КМУ.

Ви відчули девальвацію гривні?

- Звичайно відчув, зарплата народного депутата 5 тис. гривень, купівельна спроможність впала.

А яка зарплата народного депутата, на вашу думку, була б справедливою?

- В умовах того, що мільйони українців живуть на 1200 гривень, я не маю навіть права думати про збільшення депутатської зарплати. Я це кажу щиро. Тому, хто не може на неї прожити, немає чого балотуватися в народні депутати. Я можу, бо моя дружина займалась підприємництвом і є запас. Хто не має, має законний шлях викладати чи займатися якимось експертними справами, творчою діяльністю. Але не можна починати свою роботу з того, що говорити: "Ви знаєте, я найнявся на цю роботу, але підніміть мою зарплату". Так не буває ніде.

Питання щодо 12 членів ЦВК і 3 членів Вищої ради юстиції. Ці питання зависли ще з минулого скликання ВРУ. Ці питання обговорюються депутатами?

- Вищу Раду юстиції, безумовно, будемо міняти. А щодо ЦВК, нічого поки не чув.

Юрію Віталійовичу, ви вибачили судді Вовку, який вас засудив до ув'язнення?

- Я не вибачив ні йому, ні всім тим, хто причетний до мого переслідування. Але я не збираюся жодної хвилини витрачати на їх переслідування. Це моя публічна позиція ще з тюремних часів. Коли ти сидиш у камері роками, ти відчуваєш, як крізь пальці в тебе пісок часу просипається. В мене просто вкрали 2,5 років повноцінного життя в сім'ї, в суспільстві. Я не хочу витрачати ще й час на переслідування. Але з іншого боку, я не зроблю так, як дехто, підписавши документ, що не має претензій до колишнього заступника Генерального прокурора Рената Кузьміна. Я на це не піду. Я підписав заяву про скоєння ним злочину, далі для цього є відповідні державні інституції, які мають його за це покарати або визнати невинуватим, у що я не вірю. Те саме стосується і суддів. Наразі є справа щодо мого незаконного ув'язнення, є підозрювані, їм висунуто обвинувачення. Але далі це вже питання слідства. Стосовно судді Вовка - у мене немає бажання посадити його до в’язниці, в мене є бажання припинити його і йому подібним діяльність на посаді судді. Закон про люстрацію вимагає їхнього очищення.

Ваш старший син вибрав свій шлях, він пішов на війну, а не в політику, так як діти інших чиновників. Ви не виключаєте того, що Ваш син також піде в політику?

- Надіюся, ні. Двох Луценків плюс однофамільця Ігоря Луценка в парламенті і так забагато.

Ви багато читали в минулому. Мабуть, і зараз читаєте книги. В новому році що будете читати?

- Зараз читаю "Історію світу в 10,5 главах" Барнса, одного із найкращих романістів. Нещодавно закінчив "Фелікс Австрія" Софії Андрухович, дуже цікава, пахуча епохою "бабці Австрії" книга. Паралельно читаю Райнерта "Як багаті країни забагатіли, і чому бідні країни лишаються бідними". Також читаю книгу харківських науковців "Шляхта" - чудова річ.

Ну і в машині смакую " 36 стратагем Китаю" фон Зенгера. Дуже помічна річ в політиці.

Самі купуєте?

- Так, щотижня заходжу в книгарню на Хмельницького або ж у ТРЦ "Квадрат" чи у книгарню "Є". На Петрівку останнім часом не встигаю потрапити, хоча там гарний вибір книг.

Розкажіть на завершення розмови цікавий анекдот?

- Анекдот старий, але до року кози підходить: Купила бабця-пенсіонерка козу, щоб молоко доїти. В перший день надоїла літр молока, на другий - півлітра, на третій - маленьку баночку, а на четвертий - взагалі кілька крапель. Викликала ветеринара і каже: "Подивись синку, бо ж купила, щоб допомагало якось виживати, а воно...". Лікар походив, пощупав та й каже: "Ну що бабцю, в принципі, молодий, здоровий, енергійний, але дуже замучений козел".

Джерело: Українські новини


  • Картинка дня

всі карикатури

  • Головне

06.11.16 20:10
Судовий вирок колишньому президенту стане пересторогою наступним владам

Я не буду спокійно слухати обіцянки підлеглих продовжити слідство і дати результат через 2-3 роки. Мене бісять посилання на те, що Литва ВІСІМНАДЦЯТЬ років розслідувала вбивства під Вільнюським телецентром.далі

01.11.16 23:20
Електронні декларації не предмет для жартів

Якщо, приміром, народний депутат не змінить наявність трильйона гривень готівки у себе вдома, я змушений буду відкрити провадження про несплату ним податків в особливо великому розмірі.далі

01.11.16 22:26
Електронне декларування лише початок, а не кінець процесу очищення

У першу чергу Генпрокуратура буде аналізувати декларації половини народних депутатів України, які задекларували готівку понад 100 тис дол США.далі

01.11.16 21:59
Я готовий продемонструвати наявні грошові кошти та цінності, які задекларувала сім’я, а також всі документи, які свідчать про легальність походження статків

Декларацію Генерального прокурора має перевіряти, у разі наявності обґрунтованих підстав, Національне антикорупційне бюро України, а також Національне агентство з питань запобігання корупції.далі

Усі головні події 

  • ЗМІ про нас

ШОК IN-прокуратура померла в суботу

17.07.16 22:11Очільник ГПУ одразу вийшов до трибуни і почав розповідати правду, яка багатьом із присутніх виявилася страшнішою навіть від найцинічнішої брехні. Бо, виявляється, волинська прокуратура, влада та інші силові структури перетворилися на злочинний клубок.далі

"Донбас має повернутися в Україну, а не Україна - на Донбас" - Безсмертний

11.02.16 13:33Росія хоче геополітичного лідерства. Для неї українські Крим, Донбас - це дві сторінки великої книжки, що намагається писати Путін. Вони дають йому лаври "великих" попередників.далі

 

РОМАН БЕЗСМЕРТНИЙ: "КОЖЕН РАУНД ПЕРЕГОВОРІВ У МІНСЬКУ ПОЧИНАЄТЬСЯ З ЯКОГОСЬ "ШПЕКТАКЛЮ""далі

Люстрація з самого початку була більше модою, ніж відповіддю на проблемудалі

Юрій Луценко: "Коли люди кажуть: Вся влада - суки, сволочі, нічого не роблять, - то я їх розумію"далі

Юра психанул, или Реформы – дело случаядалі

Інші матеріали розділу 

Транспортная компания ПАО Севертранс
Транспортна компанія ПАТ Північтранс

Розробка сайту: Дмитро Лимаренко
2013

YouTube Facebook
Завантаження

Магазин охотничьего и тактического снаряжения

Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання на 3republic.org.ua




RSS